raport

30
Sep
2016
Alinax

Jumătate de milion de europeni - activiști pro-neutralitatea netului

Lunile iunie și iulie au fost febrile pentru cei care apără drepturile digitale, printre care și ApTI. Peste 500000 de europeni s-au exprimat prin comentarii asupra noului Ghid al BEREC (Body of European Regulators of Electronic Communications/Organismului Autorităților Europene de Reglementare în Domeniul Comunicațiilor Electronice). În 30 august a apărut noul ghid BEREC. Activarea a avut succes, iar BEREC a decis favorabil utilizatorilor în privința serviciilor specializate, zero rating și managementul traficului.

02
Mai
2015
Valentina Pavel

O protecție foarte ridicată a proprietății intelectuale blochează accesul la cultură și inovarea

Statele Unite publică în fiecare an un raport despre țările care consideră că nu acordă o protecție adecvată și eficientă persoanelor ce dețin drepturi de autor. Raportul Special 301 pune într-o lumină nefavorabilă țările care nu respectă standardele americane și sugerează că acestea ar trebui pedepsite pentru că nu adoptă măsuri mai puternice de protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.
14
Mar
2014
Redacția ApTI

Parlamentul European a adoptat pachetul legislativ privind protecția datelor și raportul privind supravegherea în masă

Articol preluat din Newsletter-ul EDRI 12.5

În data de 12 martie 2014, Parlamentul European a adoptat pachetul de reformă în domeniul protecției datelor cu caracter personal și raportul privind impactul programelor de supraveghere în masă asupra cetățenilor UE. Aceste voturi reprezintă o importantă contribuție la protecția dreptului la viață privată și la finalizarea îndelung așteptatei reforme propusă de Comisia Europeană în ianuarie 2012.

Acest proces de reformă are însă și o serie de slăbiciuni. În ciuda unor îmbunătățiri aduse propunerii inițiale a Comisiei, textul adoptat conține măsuri care compromit punctele tari ale Regulamentului. Spre exemplu, Regulamentul permite companiilor să prelucreze date cu caracter personal și să creeze profiluri ale utilizatorilor (spre exemplu, pentru scopuri de marketing) fără consimțământul persoanei vizate, atât timp cât datele rămân anonime. Deși în viziunea Parlamentului European, anonim înseamnă „care nu este legat în mod direct de tine”, realitatea din epoca „big data” ne arată că și numai două seturi de date, atunci când sunt analizate împreună, pot determina cu ușurintă identitatea unei persoane.

17
Ian
2014
Redacția ApTI

Proiect de raport al Parlamentului European condamnă activitatile de monitorizare în masă

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 12.1
 
Edward Snowden, cel care a făcut dezvăluirile referitoare la programele de monitorizare în masă -  PRISM, operat de către Agenția de Securitate Națională a Statelor Unite și Tempora, operat de către o agenție similară britanică, GCHQ, se va „prezenta” în fața Parlamentului European.
10
Noi
2013
Redacția ApTI

Proiectul de raport al Parlamentului European asupra remunerațiilor pentru copia privată – e serios sau doar o glumă?

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 11.21

Françoise Castex, membru francez al grupului socialist din Parlamentul European, a publicat, în data de 9 octombrie, un proiect de raport privind remunerațiile compensatorii pentru copia privată. Cea mai importantă întrebare pe care o ridică raportul este: vorbiți serios, dna Castex?

Raportul abordează chestiunea „creatorilor” care ar trebuie să fie „compensați” pentru copiile private ale conținutului achiziționat în mod legal, precum muzică sau materiale în format tipărit. În unele state UE nu există remunerații compensatorii, iar în altele remuneratiile sunt stabilite la un nivel scăzut. În Franța, însă, țara dnei Castex, remunerațiile sunt de departe cele mai ridicate din Europa, generând o industrie a drepturilor de autor foarte bine finanțată și care este foarte eficientă în activitățile de lobby menite să asigure protejarea propriilor interese.

Există, așadar, o problemă imensă care trebuie abordată – ar trebui să avem această taxă extrem de ineficientă, în cazul căreia fiecare euro generat costă 52 de cenți pentru a fi colectat? Ar trebui să compensăm artiștii – sau pe oricine altcineva – pentru pierderile care nu au fost niciodată demonstrate clar? Astfel de întrebări sunt evitate de către dna Castex, care preferă să se concentreze pe sofisme și dezinformare.

23
Mai
2013
Redacția ApTI

Reforma legislației UE privind protecția vieții private: ce puteți face

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 11.10

Reforma legislației UE privind protecția datelor cu caracter personal și a vieții private a intrat într-o etapă extrem de importanță. În momentul de față, există peste 4000 de amendamente depuse în Parlamentul European la Propunerea de Regulament privind protecția datelor, iar parlamentarii încearcă să ajungă la un compromis,  pentru a putea vota, înainte de vacanță de vară, asupra raportului întocmit de europarlamentarul Jan Philipp Albrecht.

Săptămâna trecută, o coaliție alcătuită din grupuri europene și internaționale care activează în domeniul drepturilor digitale (Access, Bits of Freedom, Digitale Gesellschaft, La Quadrature du Net, Open Rights Group, Panoptykon, Privacy International și EDRi) au organizat o „tabără” de trei zile pentru activiști, într-o încercare de a contrabalansa eforturile uriașe depuse de grupurile de lobby în Parlament în ultimele câteva luni.

Campania nakedcitizens.eu este un răspuns la aceste acțiuni de lobby fără precedent. Campania a debutat cu publicarea unui raport în care s-a evidențiat faptul că multe dintre amendamentele depuse în Parlamentul European riscă să submineze grav dreptul la viață privată al cetățenilor UE. Scopul taberei de săptămâna trecută, ca parte a campaniei, a fost acela de a îi pune pe activiștii din societatea civilă și pe susținătorii vieții private în legătură cu parlamentarii europeni și de a explica de ce unele propuneri ar afecta dreptul la viață privată ale cetățenilor UE.

Ce puteți face

25
Apr
2013
Redacția ApTI

Parlamentarii europeni propun din nou blocarea site-urilor web

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 11.8

Unii membrii ai Parlamentului European par să creadă că jocurile de noroc online și blocarea site-urilor web trebuie adăugate în toate documentele relevante. În ultimii trei ani s-au discutat de cele puțin trei ori propuneri de blocare, după respingerea unor propuneri anterioare similare. Acum, pentru a doua oară în trei ani, Parlamentul a decis să lanseze un nou raport privind jocurile de noroc online, blocarea site-urilor web fiind una dintre cele trei opțiuni (fără caracter obligatoriu) luate în considerare.

După ce, în 2011, a petrecut șase luni pentru a pregăti un raport privind „jocurile de noroc online în piața internă”, ca răspuns la Comunicarea Comisiei privind jocurile de noroc, Comisia pentru piață internă și protecția consumatorilor (IMCO) din Parlamentul European a decis să elaboreze un nou raport privind jocurile de noroc online, pentru a răspunde unei noi Comunicări a Comisii.

În fond, principala problemă se referă la faptul că serviciile trasnfrontaliere de jocuri de noroc cauzează o reducere a încasărilor fiscale în state cu piețe neconcurențiale sau monopoluri naționale. Sub masca „protecției consumatorilor”, unele state membre ale Uniunii Europene încearcă să găsească modalități de restricționare a concurenței, cu scopul de a-i obliga pe consumatori să folosească servicii locale (adesea cu câștiguri medii mai mici) în locul unor servicii mai eficiente și mai atractive localizate altundeva în Europa. În 2011 a existat o discuție extinsă asupra blocării site-urilor web „ilegale” („ilegale” fie pentru că nu sunt înregistrate și nu plătesc impozite în țara în care se impune blocare, fie într-un sens mai convențional). Rezultatul a constat într-un compromis cu un înțeles vag. Neavând un caracter legislativ, această problemă de claritate nu este importantă decât pentru credibilitatea Parlamentului.

Pagini

Subscribe to RSS - raport