reţele sociale

Analiza ApTI - Reclamele politice pe Facebook în contextul alegerilor locale din 2020 și impactul asupra protecției datelor personale și respectării vieții private

  • Posted on: 18 November 2020
  • By: Redacția ApTI

La Asociația pentru Tehnologie și Internet - ApTI, ne interesează cum sunt respectate datele personale în context electoral și politic în România, astfel că am realizat o analiză pornind de la promovarea reclamelor politice pe rețelele sociale, în cadrul alegerilor locale din septembrie 2020.

Cum îi știe Facebook (aproape) pe toți oamenii pe care-i cunoști și tu

  • Posted on: 10 November 2017
  • By: Cezara Panait
Te uiți liniștit pe Facebook și-ți apar recomandări de împrietenire cu diverse persoane (“people you may know” - PYMK). Nimic deosebit până aici. Te gândești că-ți sugerează colegi de la locul de muncă, persoane care locuiesc în același oraș cu tine ș.a.m.d. Nimic care să îți invadeze prea mult viața personală, până acum. Dar ce-ai zice dacă Facebook ți-ar sugera să adaugi la prieteni o persoană despre care nu ar fi avut cum să știe că o cunoști?

Recomandările Consiliului Europei privind protecția drepturilor omului în serviciile Internet

  • Posted on: 12 April 2012
  • By: Redacția ApTI

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 10.7

Pe 4 aprilie 2012, Comitetul de Miniștri al Consiliul Europei a adoptat două recomandări referitoare la protecția drepturilor omului, în special libertatea de exprimare, libertatea de asociere, accesul la informație și dreptul la viață privată în legătură cu motoarele de căutare și rețelele sociale online.

Prin aceste documente, Consiul Europei recomandă statelor membre să le solicite motoarelor de căutare să ofere mai multă transparență cu privire la modul în care este oferit accesul la informație, în special în ceea ce privește criteriile utilizate pentru a selecta, clasifica și îndepărta rezultatele căutărilor.

Consilul Europei solicită, de asemenea, respectarea drepturilor utilizatorilor în cazul prelucrării datelor cu caracter personal (în special în ceea ce privește modulele cookie, adresele IP și istoricul căutărilor efectuate de către utilizator), precum și “încurajarea furnizorilor de motoare de căutare să facă o diferență clară între rezultatele căutărilor și orice formă de comunicare comercială, publicitate sau rezultat sponsorizat, inclusiv oferte privind “propriul conținut””.

Sondaj cu privire la utilizarea Internetului si datele personale

  • Posted on: 2 August 2011
  • By: Bogdan Manolea

ApTI este unul dintre membrii proiectului CONSENT , finantat de Uniunea Europeana (mai multe detalii) in care se cerceteaza atitudinea consumatorilor cu privire la serviciile on-line de tip UGC (continut generat de utilizatori) şi a modului în care practicile contractuale, comerciale, tehnice sau alţi factori afectează opţiunile şi atitudinile faţă de protecţia datelor personale în economia digitală.

Proiectul CONSENT a lansat un sondaj online (10-15 minute)  la nivelul intregii Europe pentru a afla opinia consumatorilor cu privire la aspectele mai sus mentionate. Va invitam sa partcipati la acest sondaj (disponibil inclusiv in limba romana) pentru a putea influenta politicileeuropene cu privire la retele sociale si site-uri de tip UGC.  

sondaj consent

 

CONSENT Social Networking Summit – despre viaţa privată în mediul online

  • Posted on: 7 July 2011
  • By: Redacția ApTI

O serie de aspecte legate de viaţa privată şi protecţia datelor cu caracter personal în contextul serviciilor online de tip UGC (conţinut generat de utilizatori) au fost discutate în cadrul CONSENT Social Networking summit – eveniment desfăşurat în 5-6 iulie 2011, în oraşul german Gottingen. Evenimentul a fost derulat în cadrul proiectului CONSENT (Consumer sentiment regarding privacy on user generated content services in the digital economy) – proiect finanţat de către Uniunea Europeană prin Programul Cadru 7 şi care are drept scop studiul şi analiza schimbărilor survenite în comportamentul şi cultura consumatorului ca urmare a dezvoltării fără precedent a serviciilor on-line de tip UGC şi a modului în care practicile contractuale, comerciale, tehnice afectează opţiunile şi atitudinile faţă de protecţia datelor personale în economia digitală. CONSENT are 19 membri (printre care şi ApTI) din 13 state europene.

În prima zi a evenimentului s-a discutat despre politicile furnizorilor de servicii referitoare la viaţă privată şi protecţia datelor cu caracter personal şi măsura în care acestea respectă standardele europene in materie, despre reţele sociale şi setările pe care le acestea le oferă utilizatorilor în materie de protecţie a vieţii private, despre modul în care se realizează obţinerea consimţământului utilizatorilor pentru prelucrarea datelor personale în cazul serviciilor UGC şi despre interoperabilitatea serviciilor UGC.