consimţământ

06
Sep
2016
Valentina Pavel

Sesizare către ANSPDCP: solicităm începerea unei investigații la toate instituțiile care au transmis date personale către SRI

Asociația pentru Tehnologie și Internet (ApTI) împreună cu alte 6 asociații non-guvernamentale a trimis astăzi, 6 septembrie 2016, o sesizare adresată Autorității pentru Protecția Datelor solicitând demararea unei investigații în ceea ce privește transferul de date personale efectuat de către instituții publice către sistemul de baze de date al Serviciului Român de Informații.

27
Mar
2013
Redacția ApTI

Provocările mediului online pentru dreptul fundamental la viața privată

Cât de multe date sunt prelucrate

Dacă ai ajuns să citești această pagină înseamnă că, până să fi ajuns pe site-ul apti.ro, este posibil deja să fi transmis cel puțin următoarele informații legate de tine: adresa IP, caracteristicile sistemului de operare, browserul pe care îl folosești, ora la care ai accesat pagina (plus locul și limba), articolele pe care le-ai citit pe fiecare site vizitat și cât ai stat pe fiecare pagină. Aceste date pot fi colectate de servicii cum ar fi Google Analytics, foarte populare în rândul companiilor de e-commerce doritoare să înțeleagă ce te motivează să cumperi. Mai mult, dacă pe una din aceste pagini se afla din întâmplare un buton de „Like”, atunci și Facebook a intrat în posesia acelor date, chiar daca nu ai apasat pe acel buton.

În același timp, pe majoritatea site-urilor pe care le accesezi pot fi strecurate web beacons care colectează informații despre tine și care pot construi un profil al comportamentului tău online.

Nu închide acum pripit această pagină, apti.ro nu păstrează datele tale pe server și nici nu îți folosește informațiile pentru identificare, nici măcar ca să creeze profile ale vizitatorilor sau pentru a vinde informații agențiilor de publicitate.

08
Sep
2011
Redacția ApTI

Opinia Grupului de lucru al UE pentru protecţia datelor asupra cadrului de auto-reglementare pentru publicitatea comportamentală online

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 9.17

Într-o scrisoare transmisă către IAB Europe şi European Advertising Standards Alliance (EASA), Grupul de lucru pentru protecţia datelor de la nivelul Uniunii Europene (Article 29 Data Protection Working Party) a formulat o serie de observaţii cu privire la cadrul de auto-reglementare pentru publicitatea comportamentală online adoptat de cele două organizaţii.

Grupul de lucru este de părere că încă există suspiciuni în ceea ce priveşte încălcarea legislaţiei europene de către companiile care au semnat codul de auto-reglementare, în cazurile de utilizarea de module cookie pentru urmărirea comportamentului online al utilizatorilor, în sopul furnizării de publicitate targetată.

Codul de auto-reglementare, adoptat în aprilie 2011 de către IAB Europe şi EASA (“Best Practice Recoomendation on Online Behavioral Advertising”) prevede afişarea, pe site-urile web ale companiilor, a unei atenţionări care să semnaleze utilizatorilor faptul că reclamele afişate au la bază urmărirea activităţii online a utilizatorului. Prin accesarea simbolului aferent respectivei atenţionări, utilizatorii vor putea să gestioneze preferinţele în materie de date sau să restricţioneze reclamele de acest gen.

Potrivit codului, operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor o metodă facilă de dezactivare a modulelor cookie, să-i informeze despre existenţa procedurilor de colectarea de date în scopul furnizării de publicitate targetată comportamental şi să le ofere informaţii cu privire la companiile către care sunt furnizate respectivele date colectate. Alte obligaţii includ publicarea de detalii privind modalitatea de colectare şi utilizarea a datelor, inclusiv în cazurile în care este vorba despre datele personale sau sensibile. 

Subscribe to RSS - consimţământ