Facebook

10
Noi
2017
Cezara Panait

Cum îi știe Facebook (aproape) pe toți oamenii pe care-i cunoști și tu

Te uiți liniștit pe Facebook și-ți apar recomandări de împrietenire cu diverse persoane (“people you may know” - PYMK). Nimic deosebit până aici. Te gândești că-ți sugerează colegi de la locul de muncă, persoane care locuiesc în același oraș cu tine ș.a.m.d. Nimic care să îți invadeze prea mult viața personală, până acum. Dar ce-ai zice dacă Facebook ți-ar sugera să adaugi la prieteni o persoană despre care nu ar fi avut cum să știe că o cunoști?
13
Iul
2017
George Hari Popescu

VIDEO >> ApTI Privacy Tricks: Cum schimbi retroactiv audiența postărilor tale de pe Facebook

La început, când ți-ai creat contul, nu știai totul despre Facebook. Tot ce publicai putea fi văzut de oricine, din oficiu. Dar între timp ai mai învățat, poate ți-ai schimbat cercul de prieteni, poate ai alt partener de viață, cine știe… N-ai vrea să schimbi acum audiența TUTUROR postărilor din cronologia contului tău? E simplu și nu durează mult. Partea bună este că nu vei face setarea decât o singură dată.

23
Noi
2012
Redacția ApTI

Săptămâna Cenzurii Absurde: Câștigătorul este …

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 10.22

În ultimii ani, companiile private au ajuns să decidă tot mai frecvent ce este “adecvat” șî “neadecvat” pe Internet și ce fel de conținut Internet avem dreptul să accesăm.

Drepturile la viață privată și libertatea de exprimare sunt lăsate tot mai mult în seama unor decizii arbitrare ale intermediarilor privați. În locul unei societăți în care guvernele alese în mod democratic adoptă și implementează legi predictibile și care pot fi supuse controlului judiciar, avem un număr tot mai mare de „termeni și condiții” pentru furnizarea de servicii, a căror aplicare conduce la interzicerea anumitor tipuri de conținut, ștergerea de profiluri și cenzurarea materialelor considerate „neadecvate”.

În ultimul timp au fost observate numeroase exemple de acțiuni bizare de cenzură impuse de către companii private, care demonstrează absurditatea din spatele unei probleme foarte grave: abandonarea statului de drept în favoarea reglementării private/corporatiste a libertății de exprimare. Pentru a ilustra acest fenomen, EDRi a ales cinci dintre cele mai bizare example de cenzură și a lansat „Săptămâna Cenzurii Absurde” pe Twitter, în timpul căreia utilizatorii au putut vota pentru cel mai absurd caz de cenzură, prin simpla retweet-uire a cazului „favorit”.

Potrivit numărului de retweet-uri, câștigătorul detașat și cel mai absurd cenzor este Apple, care a cenzurat titlui recentei cărți a lui Naomi Wolf, „Vagina”, în magazinul său iTunes. Deși Apple nu a avut absolut nicio problemă în a vinde cartea în scopuri profitabile, a simțit nevoia să își protejeze consumatorii de acest titlu. Ca rezultat, Apple a decis să utilizeze titlul „V***” și să înlocuiască respectivul cuvânt în descrierea cărții.

Subscribe to RSS - Facebook