Iniţiativă legislativă privind înregistrarea utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice de tip Prepay

  • Posted on: 15 September 2011
  • By: Redacția ApTI

Iniţiativa legislativă stabileşte obligaţia furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice de a colecta şi stoca datele necesare identificării utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice furnizate prin intermediul cartelelor preplătite (prepay).

Parcurs legislativ:
 
Primul proiect
  • 8 martie 2011: propunerea legislativă privind colectarea datelor personale ale utilizatorilor serviciilor de tip Prepay este înregistrată la Senat pentru dezbatere (L390/2011);
  • 16 mai 2011: propunerea legislativă este transmisă pentru raport Comisiei juridice, disciplină, imunităţi şi validări;
  • 8 iunie 2011: Guvernul transmite un punct de vedere negativ;
  • 15 iunie 2011: Comisia juridică, disciplină, imunităţi şi validări depune un raport negativ (raport de respingere a propunerii legislative);
  • 7 septembrie 2011: propunerea legislativă este respinsă de plenul Senatului;
  • 14 septembrie 2011: propunerea legislativă este înregistrată la Camera Deputaţilor pentru dezbatere (PLx 519/2011) şi transmisă pentru raport comun la Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi şi Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor;
  • 28-29 septembrie 2011: Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor dezbate propunerea legislativă şi decidă să supună plenului Camerei Deputaţilor respingerea acesteia (conform sintezei activităţii Comisiei din 28-29 septembrie 2011);
  • 24 octombrie 2011: raport comun de respingere a propunerii legislative din partea Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi şi Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor;
  • 20 decembrie 2011: propunerea legislativă privind colectarea datelor personale ale utilizatorilor serviciilor de tip Prepay este respinsă de către Camera Deputaţilor, fiind astfel încetată procedura legislativă.

Al doilea proiect

  • 13 decembrie 2011: propunerea legislativă privind colectarea şi stocarea datelor necesare identificării clienţilor serviciilor de comunicaţii electronice furnizate prin intermediul cartelelor preplătite este înregistrată la Senat ;
  • 20 februarie 2012: propunerea legislativă (nr. L94/2012) este transmisă pentru raport Comisiei economice, industrii şi servicii; termen pentru depunerea raportului: 6 martie 2012;
  • 28 februarie 2012: Comisia pentru afaceri europene transmite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 20 martie 2012: Comisia pentru drepturile omului, culte şi minorităţi transmite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 24 aprilie 2012: Comisia economică, industrii şi servicii depune un raport negativ, de respingere a propunerii legislative;
  • 21 mai 2012: plenul Senatului respinge propunerea legislativă (nr. voturi: DA= 76 NU=2 AB=1);
  • 29 mai: propunerea legislativă este înregistrată la Camera Deputaţilor (PLx 217/2012) şi transmisă pentru raport Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi pentru avize Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, Comisiei pentru afaceri europene şi Comisie juridice, de disciplină şi imunităţi;
  • 13 iunie 2012 : Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale emite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 18 iunie 2012: Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi emite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 12 martie 2013: Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor emite un raport de respingere a propunerii legislative;
  • 16 aprilie 2013: Camera Deputaţilor respinge propunerea legislativă (vezi rezultat vot). Procedura legislativă este încetată.

 

Al treilea proiect

  • 4 martie 2013: propunerea legislativă privind colectarea datelor personale ale utilizatorilor serviciilor de tip Prepay este înregistrată la Senat pentru dezbatere (nr.L157/2013);
  • 10 mai 2013: Guvernul transmite un punct de vedere negativ asupra propunerii legislative;
  • 13 mai 2013: propunerea legislativă este transmisă pentru raport Comisiei Comisia juridice, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări şi pentru aviz Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minorităţi;
  • 10 iunie 2013: Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări depune un raport de respingere a propunerii legislative;
  • 2 octombrie 2013: plenul Senatului respinge propunerea legislativă;
  • 7 octombrie 2013: propunerea legislativă este înregistrată la Camera Deputaţilor (PLx 361/2013) şi transmisă pentru raport Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi pentru avize Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale şi Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi;
  • 15 octombrie 2013: Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale emite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 23 octombrie 2013: Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi emite un aviz negativ asupra propunerii legislative;
  • 11 decembrie 2013: Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor emite un raport de respingere a propunerii legislative.

Al patrulea proiect

Ai cincilea proiect

Al șaselea proiect

Informaţii suplimentare:

Comments

Ultimele doua subpuncte din parcurs (respingere pe 20 decembrie si inregistrarea propunerii pe 13 decembrie) nu ar trebui sa fie in ordine inversa?

Si pana cand se tot propune aceasta lege daca de fiecare data este respinsa?

Proiectul de lege a fost respins de ambele camere ale Parlamentului si acum au reintrodus proiectul sub un nume un pic schimbat? Imi scapa mie ceva sau chiar au reintrodus un proiect de lege care tocmai a fost respins? Da, au reformulat un pic textul, dar substanta este neschimbata.

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.