reclame politice

Analiză privind reclamele politice pe Facebook în timpul campaniei pentru alegerile parlamentare 2020

  • Posted on: 30 December 2020
  • By: Redacția ApTI
Analiza ApTI campanie parlamentare

În data de 6 decembrie 2020, au avut loc alegerile parlamentare în România, care au pus sub semnul întrebării modul desfășurării campaniei electorale în mediul online, în principal pe Facebook, prin metodele de profilare și direcționare ale reclamelor politice pe Facebook, tipul de mesaje promovate și sponsorii acestora. Motivul? Rezultatele alegerilor, în special cele obținute de un nou partid parlamentar pe eșichierul politic.
Astfel, scopul acestei analize este de a înțelege mai bine unde au direcționat partidele reclamele politice și, eventual, dacă s-a putut realiza o micro-targetare a utilizatorilor Facebook din aceste informații.

Analiza ApTI - Reclamele politice pe Facebook în contextul alegerilor locale din 2020 și impactul asupra protecției datelor personale și respectării vieții private

  • Posted on: 18 November 2020
  • By: Redacția ApTI

La Asociația pentru Tehnologie și Internet - ApTI, ne interesează cum sunt respectate datele personale în context electoral și politic în România, astfel că am realizat o analiză pornind de la promovarea reclamelor politice pe rețelele sociale, în cadrul alegerilor locale din septembrie 2020.

Utilizarea tehnicilor de micro-targetare în campaniile electorale - câteva idei din studiul de caz din Polonia

  • Posted on: 17 November 2020
  • By: Cezara Panait

În data de 12 noiembrie 2020, Centrul pentru Jurnalism Independent a organizat webinar-ul „Când supravegherea câștigă alegeri. Utilizarea tehnicilor de micro-targetare în campaniile electorale", cu sprijinul Privacy International și susținut de către Asociația pentru Tehnologie și Internet – ApTI și Centrul pentru Inovare Publică. Tema dezbaterii a fost micro-targetarea politică în campaniile electorale, alături de Karolina Iwańska, avocată și expertă în politici publice la Fundația Panoptykon - un ONG din Varșovia care militează pentru libertate și drepturile omului în societatea supravegherii.

Reclama politică în social media - între profilare, GDPR și efecte ascunse

  • Posted on: 21 September 2020
  • By: Cezara Panait
Subiectul respectării datelor personale și a vieții private în rețelele social media a devenit intens dezbătut în ultimii ani, fiind resimțită o mai mare conștientizare publică din partea utilizatorilor platformelor sociale cu privire la folosirea inadecvată a datelor acestora prin observarea comportamentului utilizatorului și crearea de conținut personalizat, prin reclame și anunțuri, dar și prin colectarea datelor care sunt în multe cazuri distribuite cu alte terțe părți.