digital
Studiu al Parlamentului European privind “Comportamentul consumatorilor în mediul digital”
Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 9.17
Parlamentul European a publicat un studiu privind “Comportamentul consumatorilor în mediul digital”, realizat la cerere de către London School of Economics (LSE). Studiul a presupus o consultare restânsă cu actori relevanţi (pintre care şi EDRi), precum şi o analiză a literaturii de specialitate existentă şi a evoluţiilor pieţei. Acest studiu se înscrie în seria preocupărilor instituţiilor UE în ceea ce priveşte identificarea unor modalităţi pentru realizarea unei pieţe unice eficiente, în special în mediul digital.
În studiu sunt identificaţi următorii factori care influenţează cererea şi oferta de “conţinut ilegal”:
- preţul;
- apariţia “prosumatorilor” (utilizatori care acţionează atât în calitate de producători cât şi de consumatori);
- schimbul de produse şi fişiere online între consumatori;
- stimulente economice consistente pentru furnizarea a ceea ce autorii studiului denumesc “conţinut ilegal”.