studiu

28
Ian
2018
George Hari Popescu

Ziua Europeană a Protecției Datelor: care sunt preocupările actuale

Astăzi este Ziua Europeană a Protecției Datelor. În 28 ianuarie 1981, Consiliul Europei a deschis pentru semnare Convenția pentru protejarea persoanelor faţă de prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal. Mai mult de 50 de țări din întreaga lume au semnat deja convenția, care stabilește principii-cheie în domeniul protecției datelor cu caracter personal și este singurul tratat internațional în acest domeniu.

Convenția a fost ratificată de cele 47 de state membre ale Consiliului Europei și de Mauritius, Senegal, Uruguay și Tunisia. 
07
Iun
2012
Redacția ApTI

Studiu BEREC privind neutralitatea Internetului

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 10.11

În data de 29 mai 2012, Organismul Autorităților Europene de Reglementare în domeniul comunicațiilor electronice (Body of European Regulators for Electronic Communications BEREC) a publicat rezultatele unei investigații efectuate alături de Comisia Europeană cu privire la practicile de gestionare a traficului și alte acțiuni similare care au impact negativ asupra caracterului deschis al Internetului în Europa.  

Investigația, care s-a bazat pe 400 de răspunsuri la un chestionar adresat operatorilor de pe piețele europene de comunicații electronice fixe și mobile, s-a concretizat  în trei documente pe teme conexe neutralității Internetului: un ghid privind calitatea serviciilor, un raport privind practicile de diferențiere a traficului și alte chestiuni conexe legate de concurență și un raport privind intreconectarea la nivelul adreselor IP.

Deși afirmă că practicile de gestionare și de diferențiere a traficului nu sunt dăunătoare în esență, BEREC atrage atenția asupra faptului că aceste practici “pot fi folosite în scopuri îndoielnice sau în moduri neadecvate”.

Concluziile BEREC arată că, în vederea asigurării neutralității Internetului, concurența dintre operatori ar trebui să aibă la bază o transparență efectivă și posibilitatea ca utilizatorii finali să poată schimba cu ușurință furnizorul de servicii. Autoritățile naționale de reglementare, precum și utilizatorii finali, trebuie să aibă posibilitatea de a monitoriza performanța serviciului de acces la Internet și a aplicațiilor utilizate prin intermediul acelui serviciu de acces la Internet.

08
Sep
2011
Redacția ApTI

Studiu al Parlamentului European privind “Comportamentul consumatorilor în mediul digital”

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 9.17

Parlamentul European a publicat un studiu privind “Comportamentul consumatorilor în mediul digital”, realizat la cerere de către London School of Economics (LSE). Studiul a presupus o consultare restânsă cu actori relevanţi (pintre care şi EDRi), precum şi o analiză a literaturii de specialitate existentă şi a evoluţiilor pieţei. Acest studiu se înscrie în seria preocupărilor instituţiilor UE în ceea ce priveşte identificarea unor modalităţi pentru realizarea unei pieţe unice eficiente, în special în mediul digital.

În studiu sunt identificaţi următorii factori care influenţează cererea şi oferta de “conţinut ilegal”:

  1. preţul;
  2. apariţia “prosumatorilor” (utilizatori care acţionează atât în calitate de producători cât şi de consumatori);
  3. schimbul de produse şi fişiere online între consumatori;
  4. stimulente economice consistente pentru furnizarea a ceea ce autorii studiului denumesc “conţinut ilegal”.
09
Feb
2010
Claudiu Gamulescu

SNEC - Studiu National de Comert Electronic

SNEC, sau Studiul National de E-Commerce, este un studiu pornit in 2005 de catre Underclick.ro. De atunci au suferit schimbari tematica, modul de culegere si analiza al datelor si relatia cu magazinele online din Romania, ajungand in 2010 sa fie un studiu care cuprinde foarte multe date interesante din piata. Versiunile anterioare se pot downloada din al treilea tab din prima pagina a website-ului www.snec.ro

Datele care le colectam sunt despre

12
Sep
2008
Redacția ApTI

Studiu de comerţ electronic în România

Link 2 eCommerce, singura publicatie de comert electronic din Romania, realizeaza in perioada 12 septembrie – 18 octombrie 2008 un studiu privind dezvoltarea comertului electronic care are ca scop evaluarea reala si obiectiva a pietei de e-commerce din Romania si a dezvoltarii acesteia la nivelul anului 2008, precum si perspectiva de evolutie pentru anii 2009-2011.

Subscribe to RSS - studiu