drepturi fundamentale

Sesizare către ANSPDCP: solicităm începerea unei investigații la toate instituțiile care au transmis date personale către SRI

  • Posted on: 6 September 2016
  • By: Valentina Pavel

Asociația pentru Tehnologie și Internet (ApTI) împreună cu alte 6 asociații non-guvernamentale a trimis astăzi, 6 septembrie 2016, o sesizare adresată Autorității pentru Protecția Datelor solicitând demararea unei investigații în ceea ce privește transferul de date personale efectuat de către instituții publice către sistemul de baze de date al Serviciului Român de Informații.

5 principii pentru o securitate informatică sănătoasă pentru întreaga societate - scrisoare deschisă

  • Posted on: 9 February 2016
  • By: Valentina Pavel

Securitatea informatică este o problemă care ne privește pe toți. De aceea ApTI lansează astăzi, 9 februarie 2016, o scrisoare deschisă ce listează 5 dintre principiile majore care ar trebui să stea la baza reglementării domeniului securității cibernetice.

Legea securității cibernetice. Din nou.

  • Posted on: 28 January 2016
  • By: Valentina Pavel

Ieri, pe site-ul Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională (MCSI) a apărut o nouă propunere de lege privind securitatea cibernetică (vezi punctul 4 din link) ca un cadou pentru Ziua Protecției Datelor Personale sărbătorită pe 28 ianuarie 2016. 

Susțineți drepturile digitale în Uniunea Europeană!

  • Posted on: 15 December 2014
  • By: Valentina Pavel

European Digital Rights (EDRi - cea mai activă organizație europeană de drepturi digitale din UE - unde și ApTI este membru) vă cere ajutorul pentru a nu pierde unul membrii echipei de susținătorii drepturilor digitale

O nouă broșură EDRI – drepturile omului și aplicarea privată a legii

  • Posted on: 27 February 2014
  • By: Redacția ApTI

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 12.4

EDRi a publicat o broșură care analizează modul în care măsurile „voluntare” de aplicare a legii, adoptate și implementate de companiile online, contribuie la compromiterea drepturilor fundamentale și a valorii democratice a Internetului.

Fără îndoială, campaniile de succes împotriva SOPA și ACTA au demonstrat potențialul democratic al Internetului. Partajarea de informații prin intermediul mijloacelor sociale de comunicare, protestele online și alte astfel de acțiuni au generat o sinergie care a condus la demonstrații masive împotriva măsurilor de aplicare privată a legii, solicitându-se respingerea sau abandonarea acestora.

Măsuri de cenzură a Internetului din partea ONJN

  • Posted on: 4 February 2014
  • By: Valentina Pavel

Astăzi, 4 februarie, ApTI alături de ActiveWatchAPADOR – CHCJICRJI și Fundația Ceata a adresat o scrisoare deschisă Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc în contextul măsurilor de cenzuare a Internetului pe care această instituție le-a implementat (vezi solicitările trimise deja de ONJN furnizorilor de servicii Internet aici).

Mai jos găsiți textul scrisorii deschise, iar atașat acestui articol documentul trimis.

Scrisoare a societăţii civile către Comisia Europeană cu privire la reţinerea datelor

  • Posted on: 6 October 2011
  • By: Redacția ApTI

Articol preluat din Newsletter-ul EDRi 9.19

EDRi, alături de 37 alte organizaţii neguvernamentale (printre care şi ApTI) din 14 ţări au transmis, în 26 septembrie 2011, o scrisoare către comisarii europeni Malmström, Kroes şi Reding cu privire la evaluarea şi revizuirea Directivei privind reţinerea datelor. Scopul acestei scrisori este de a oferi informaţii care să poată fi folosite de către Comisia Europeană în cadrul procesului de evaluare a legislaţiei în domeniu.

EDRi a publicat, în aprilie 2011, propriul  Raport de evaluare a Directivei privind reţinerea datelor, pentru a evidenţia deficienţele Raportului oficial al Comisiei Europene. În loc să aştepte finalizarea, de către Comisie, a următoarei etape a procesului de evaluare, Studiul de impact, EDRi a considerat că ar fi utilă în momentul de faţă prezentarea unei analize asupra a ceea ce organizaţiile societăţii civile consideră drept un set minim de chestiuni care ar trebui să fie abordate în respectivul studiu. Pentru a se evita orice confuzie, se menţionează încă de la începutul scrisorii că  singura concluzie la care poate ajunge un studiu adecvat este aceea că Directiva nu este necesară, dar este ilegală.

Scrisoarea atrage atenţia asupra faptului că la nivelul Comisiei Europene a fost deja elaborată o metodologie pentru analizarea compatibilităţii între propunerile legislative iniţiate şi drepturile fundamentale ale omului – aşa-numita “listă de verificare a drepturilor fundamentale” (fundamental rights checklist), care este parte componenţă a “Strategiei pentru o implementare eficientă, de către Uniunea Europeană, a Cartei Drepturilor Fundamentale”.