punct de vedere

Propunerea de directivă privind dreptul de autor: rezumatul intervenției ApTI de la dezbaterea Comisiei ITC de la Camera Deputaților

  • Posted on: 21 March 2017
  • By: Redacția ApTI

Având în vedere scopul Asociației pentru Tehnologie și Internet de protecție a drepturilor civile digitale prin garantarea unui mediu digital liber și deschis și pozițiile anterioare ale ApTI, ca și recenta semnare, împreună cu alte 27 de organizații din societatea civilă din Uniunea Europeană a unei scrisori deschise pe acest subiect, facem următoarele propuneri punctuale pe proiectul de directivă supusă dezbaterii.

Solicităm luarea unei poziții publice de către ANSPDCP și ANCOM pe tema măsurilor ONJN de blocare a Internetului

  • Posted on: 5 October 2015
  • By: Valentina Pavel

Astăzi, ApTI a trimis cereri către ANCOM și ANSPDCP pentru a solicita primirea unui punct de vedere și luarea unei poziții publice în ceea ce privește măsurile de blocare a site-urilor și de cenzurare a conținutului pe Internet adopdate de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) prin Decizia nr. 1926/2015.

Opinia ApTI privind înregistrarea cartelelor prepay

  • Posted on: 19 February 2013
  • By: Redacția ApTI

ApTI a fost invitată astăzi la dezbaterile Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaţilor asupra propunerii legislative privind colectarea și stocarea datelor necesare identificării clienților serviciilor de comunicații electronice furnizate prin intermediul cartelelor preplătite.

Propunerea legislativă, aflată în dezbaterea Parlamentului încă din decembrie 2011, stabileşte obligaţia furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice de a colecta şi stoca datele necesare identificării utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice furnizate prin intermediul cartelelor preplătite (prepay).

În punctul de vedere transmis Comisiei şi prezentat în cadrul şedinţei de astăzi, ApTI s-a pronunţat pentru respingerea propunerii legislative, subliniind următoarele aspecte:

Cartea electronică de identitate - ce trebuie îmbunătăţit?

  • Posted on: 30 January 2013
  • By: Redacția ApTI

28 ianuarie este ziua protecției datelor cu caracter personal. În 2013, ApTI își propune să vă prezinte, în săptămâna ce începe cu această dată, cinci subiecte (câte unul în fiecare zi) de interes pentru protecția vieții private și a datelor personale în societatea informațională de astăzi. Continuăm cu un punct de vedere referitor la cartea electronică de identitate.

Guvernul României a adoptat, în decembrie 2012, o ordonanță de urgență care reglementează, printre altele, introducerea cărții electronice de identitate, ca act de identitate al cetățenilor români și document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene (OUG nr.82/2012).

Conceptul de carte electronică de identitate are o serie de implicații asupra protecției vieții private private și a datelor cu caracter personal, având în vedere categoriile de date care urmează să fie incluse în cartea electronică de identitate, precum și tehnologia aleasă pentru implementarea acestui concept.

Ordonanța de urgență se află în momentul de față în dezbaterea Senatului.

Întrucât adoptarea ordonanței de urgență nu a fost precedată de o dezbatere publică adecvată, care să permită celor interesați să-și prezinte și susțină opiniile, ApTI a transmis astăzi comisiilor de specialitate din Senat un punct de vedere referitor la prevederile acestei ordonanțe.

Despre propunerea legislativă privind reţinerea datelor: Guvernul refuză să îşi asume un punct de vedere

  • Posted on: 19 December 2011
  • By: Redacția ApTI

Propunere legislativă privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, înregistrată spre dezbatere la Senat la începutul lunii noiembrie 2011, a primit, în data de 16 decembrie 2011, un "punct de vedere" de la Guvern. De regulă, punctele de vedere formulate de către Guvern cu privire la o propunere legislativă sunt fie favorabile (Guvernul susţine adoptarea propunerii legislative), fie nefavorabile (Guvernul nu susţine adoptarea propunerii legislative).

În documentul transmis Senatului, Guvernul arată că există un "conflict de norme juridice": pe de o parte, obligaţia României de a transpune în legislaţia naţională Directiva 2006/24/CE privind reţinerea datelor, şi, pe de altă parte, necesitatea respectării cerinţelor formulate în decizia Curţii Constituţionale a României din octombrie 2009 (prin care Legea nr.298/2009 privind reţinerea datelor a fost declarată neconstituţională).

În faţa acestei situaţii, Guvernul alege să nu îşi asume niciun punct de vedere, considerând că "Parlamentul este singurul în măsură să se pronunţe asupra adoptării" propunerii legislative.

Situaţia este cel puţin interesantă, dacă luăm în calcul şi faptul că textul actualei propuneri legislative privind reţinerea datelor a fost iniţial promovat ca proiect de lege iniţiat de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (şi suspus consultării publice de către acesta).